Een nieuwe identiteit, een sterk symbool: Wijkbelangen Paleiskwartier - KIMMIC nieuwe identiteit-sterk symbool
24503
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-24503,ajax_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-4.5,vertical_menu_enabled, vertical_menu_transparency vertical_menu_transparency_on,wpb-js-composer js-comp-ver-6.3.0,vc_responsive

Een nieuwe identiteit, een sterk symbool: Wijkbelangen Paleiskwartier

 

Voor Wijkbelangen Paleiskwartier (WPK) heeft KIMMIC een gloednieuwe corporate identity ontworpen. Het nieuwe logo, vormgegeven als een schild of vaantje, staat symbool voor deze wijk: een moderne interpretatie van een middeleeuwse banier dat ooit steden, families en koninkrijken vertegenwoordigde.

De ronde A verwijst naar het Paleis van Justitie, het iconische gebouw dat onze wijk zijn naam gaf. Tegelijkertijd vormt het schild ook de omgekeerde A, een subtiele knipoog naar de architectuur die Paleiskwartier kenmerkt. De abstracte K in het logo is niet zomaar een letter: het is een naar binnen gerichte pijl, symbool voor onze focus op de interne belangen van de wijk en haar bewoners.

Met een nieuwe website en functionele app zet Wijkbelangen Paleiskwartier zich in voor een prettige leefomgeving voor álle gebruikers: bewoners, ondernemers, werkenden en studenten.

Via een prikkelende social media campagne is de lancering van de website, de kick-off van de nieuwe huisstijl, geïntroduceerd.

 

Fotografie: https: Marc Bolsius
Teksten: Marielle Seegers
Web- en appbouwer: Businessapps

Opdrachtgever

Wijkbelangen Paleiskwartier

Date

4 februari 2025

Tags
app, appdesign, branding, campagnebeeld, concept, corporateidentity, design, huisstijl, ontwerp, webdesign, website, wervingscampagne, wijkstrategie