Blog - KIMMIC
21672
page-template,page-template-blog-masonry-full-width,page-template-blog-masonry-full-width-php,page,page-id-21672,ajax_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-4.5,vertical_menu_enabled, vertical_menu_transparency vertical_menu_transparency_on,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

Schoolwijzer legt omgangsnormen op basisschool uit

Vanuit Expeditie Basisschool hebben Marlies Pulsford en ik, Kim Bogaerts, een mooi traject doorlopen en de wederzijdse betrokkenheid gestimuleerd tussen school, ouders en kinderen. De afgesproken omgangsnormen zijn vastgelegd in de door ons ontwikkelde #Schoolwijzer i.o.v. GGD Hart van Brabants. De Kick-off tijdens de #ouderinformatieavond van de Islamitische Basisschool Nour Den Bosch verliep boven verwachting, de opkomst was groot. Basisschool Nour is helemaal klaar voor dit nieuwe schooljaar! #Samenwerken aan een gezond schoolklimaat. #communicatie #conceptdesign

Cultureel tintje!

Trots op onze nieuwe culturele klant Rosa Ensemble! Het Rosa Ensemble (Rosa) staat al 20 jaar voor een mix van muziek en theater. Rosa kan als een kameleon van kleur verschieten: van hedendaagse muziek, tot ambient en pop. #campagne #communicatie #concept #design #theater #muziek #theatermakers www.rosaensemble.nl

 

Watch out for WATCH-SEM!

Een brand new logo voor WATCH SEM! WATCH SEM is een persoonlijke coach voor alle mensen met beginnende dementie of ander ziektebeeld aan de hersenen waardoor men langer zelfstandig thuis kan blijven wonen.’ WATCH-SEM is een initiatief van @SylvieBogaerts. De WATCH SEM-app wordt i.s.m. Saftey Tracer en Ivengi.com gerealiseerd.

READ MORE

James Blond bier van Coreworks. Cheers!

Nieuw label voor het nieuwste biertje van Coreworks: ‘Blond, James Blond’ is de naam… #fooddesign #concept #design #corebeer #packagingdesign #branding

Brand new logo voor The Forest Farmers!

Een brand new logo voor The Forest Farmers. The Forest Farmers stellen zich een wereld voor waar aangetaste gronden genezen, waar schoon en fris water stroomt, waar landbouw een bron van regeneratie is en bodemvruchtbaarheid de basis is voor economisch welzijn. Natuurlijke hulpbronnen worden hersteld en voedsel wordt verbouwd in overvloedige gezonde ecosystemen in lijn met de natuur. https://theforestfarmers.nl

Groene illustratie voor De Bossche Groenen

Altijd leuk om illustratief aan de slag te gaan om een boodschap helder en duidelijk te maken. Deze keer voor De Bossche Groenen omdat groen in de wijk belangrijk is voor mensen en voor dieren. Een park geeft ruimte om te wandelen en te spelen. Een park zuivert de lucht en geeft verkoeling in hete zomers. Een park vormt het leefgebied van allerlei vogels en andere dieren. Daarom is het belangrijk dat het Annapark in Hintham behouden blijft en dat er dus niet gebouwd word…

Lesmethode met Karakter!

Een nieuw ontwerp voor de nieuwe lesmethode ‘Karakter’ van Uitgeverij Malmberg, passend bij de belevingswereld van kinderen. De kinderen leren niet alleen goed lezen, maar doen ook succeservaringen op en worden gestimuleerd om veel en gevarieerd te lezen. Zo maken ze ongemerkt veel leeskilometers en ervaren ze dat lezen leuk en zinvol is. Met karakter gaat technisch leesonderwijs en leesmotivatie gaan hand in hand.

Werving- & selectiecampagne ODBN

De lancering van de werving- & selectiecampagne voor onze nieuwe klant ODBN leverde meteen veel sollicitanten op! En goed om te weten: Omgevingsdienst Brabant-Noord heeft nog veel vacatures te gaan!

 

Henri staat op de Horecava!

Een nieuwe stand voor Henri met vertrouwde kwaliteit en ruim assortiment in de nieuwe look&feel! Tiptop voor de Horecava! #food #design #beurs #standontwerp

Saturday Night Discovloer | Cultuurnacht Breda

Op de Grote Markt wordt een Saturday Night Discovloer geplaatst waarop de dreunende beats te horen zijn van DJ School International! Speciaal voor deze gelegenheid hebben we de CNB Wolf omgetoverd tot DJ.

Toffe bekertjes van Henri!

Nieuw: Zes vrolijke bekertjes van Henri om hun verse soepen mooi uit te serveren. Smakelijk! #fooddesign #packagingdesign #food #design @HenriBV

Cultuurnacht Breda 2019

Vers van de pers, het nieuwe Cultuurnacht Breda campagnebeeld 2019. Save the date: Saturdaynight 26 january 2019.

Food Inspiration days met Henri

Je laten inspireren en lekker lunchen met Henri op de Food Inspiration Days aan de Noordkade Veghel. Henri staat er mooi op! #nieuwlogo #nieuwjasje #fooddesign

Op verkenning dankzij Innovatienetwerk Jeugd Tilburg

Op 28 maart jl. heeft het Innovatienetwerk Jeugd door een stemming besloten ons initiatief ‘Op de Brug’ te steunen. Ons initiatief dient als preventief hulpmiddel om thuiszitten en schooluitval te voorkomen bij jongeren tussen de twaalf en vijftien jaar oud. Hiervoor gaan we in Tilburg op verkenning en hebben hulp nodig. Wij zoeken ervaringsverhalen, oplossingen en tips van mensen uit het onderwijs en betrokken ouders om de belangrijkste problemen, ondersteuningsvragen, wensen en behoeften in kaart te brengen.

READ MORE

Het avontuur lonkt weer in Breda!

Het lijkt nog zo ver weg, maar als de feestdagen achter de rug zijn, vindt de Cultuurnacht Breda weer plaats. Op 26 januari zullen meer dan zestig deelnemers hun talent laten zien. Benieuwd naar deze deelnemers? Hieronder geven we een greep uit ons aanbod weer! Of kijk op cultuurnachtbreda.nl.

Alle hens aan dek!

Een verhuiskaartje ontworpen voor Coreworks BV. Vanwege de gunstige wind en groei heeft het nu een nieuwe thuishaven: op de oever van de Ertveldplas. De eerste scheepsladingen met steigermateriaal is reeds aan de horizon verschenen.

Whatshappening?

Strak logo ontworpen voor ‘Whatshappening official’: een app met een verzameling van alle grote evenementen in Nederland, zodat je niets meer hoeft te missen! 

Logo met spierkracht!

Stevig logo ontworpen voor ‘Forswerk’ industrieel ontwerp, zij ontwikkelen & vervaardigen ruimtelijke artistieke objecten.

Nieuw ontwerp logo voor rekenmethode Check!

We zijn al een tijdje aan de slag met het ontwerpen van een nieuwe ‘look&feel’ voor de nieuwe rekenmethode ‘Check’ voor het basisonderwijs van Uitgeverij Zwijsen. Om de naam en logo vast bekend te maken, ontvingen alle medewerkers dit toffe notitiepakketje! Nu verder met de complete uitwerking van het concept & design!

Expeditie Basisschool in de Tweede kamer!

Wauw! In het onderwijsdebat d.d. 30 januari j.l. over ‘Gelijke kansen in het onderwijs’ heeft politicus Pieter Duisenberg aan Het Kabinet gepleit: ‘Start een voorlichtingsoffensief ouderbetrokkenheid’. Hierbij noemde hij Expeditie Basisschool, als levend bewijs dat dit werkt en zette zijn verhaal kracht bij met de Expeditie Basisschool poster. Samen werken aan de driehoeksrelatie leerkracht, kinderen en ouders.

Cultuurnacht Breda inspireert!

Het was een gezellig drukke avond in Breda, tijdens Cultuurnacht Breda. Jong & oud heeft zich volop laten inspireren door alle culturele instellingen.

Klaar voor verzending: mailing Expeditie Basisschool!

Aan alle leden van de MR / Ouderraad van basisscholen in ‘s-Hertogenbosch en omstreken om ouderbetrokkenheid binnen de driehoeksrelatie leerkracht – kind – ouder – te stimuleren! Totaal 58 basisscholen….

Coreworks on-line

Onze klant Coreworks is een podium- en steigerbouwer die groot is geworden met feestjes bouwen. In nauwe samenwerking met de opdrachtgever ontwikkelde Kimmic deze beeldende website. De site laat naast veel mooie projecten ook zien dat Coreworks een creatief en persoonlijk bedrijf is, waarbinnen mensen de belangrijkste steiger vormen. www.coreworks.nl

Smakelijk!

Soms ook even een break nodig om de creativiteit weer op gang te helpen!

Zin in een potje?

Naast een kop koffie maken we ook tijd voor een serieus potje tafelvoetbal. Een fijne ontspanning naast onze ontwerp-werkzaamheden, waardoor we daarna weer scherp (voor) aan de slag kunnen!

Thuis in de Gruyterfabriek!

Als een vis in het water voelen wij ons op deze inspirerende & bruisende werkplek in de De Gruyterfabriek, een smeltkroes van creatieven wat netwerken en samenwerken stimuleert. Ervaar het zelf!

Expeditie Basisschool

Na mopperen op het schoolplein over het eenzijdige schooladvies in groep acht en de slechte communicatie en samenwerking met de school en de leerkrachten, heb ik, Kim Bogaerts, samen met mede-initiatiefnemer Marlies Pulsford, onze frustratie en boosheid omgezet naar iets positiefs: Expeditie Basisschool.

READ MORE

Nieuw in Nederland: HOPHEAD BEER!

Mooi bierlabel ontwikkelt om de markt mee te veroveren! Heerlijk HOPHEAD biertje van CoreBeer i.o.v. CoreWorks! Proost!

Infographic voor BKR

Kimmic heeft een heldere infographic ontwikkelt voor BKR (Bureau Krediet Registratie) om een aangepast wetsvoorstel duidelijk te maken aan de gebruiker t.b.v. geldleningen.

READ MORE